20 Ağustos 2015 Perşembe

Che ve Nikola Tesla



Biri gençlik aşkımdı, Dünya'ya saf adaleti ve eşitliği getirebileceğine inanmıştı ve alnında yıldızlı beresiyle bir pop şarkıcısı kadar  ikonikti.
Aklında eşitlik ve bağımsızlık olan her insanın yolu Marksizm'den ve onun ikonik simgesi Che'den geçer. Yolunuz; eşitlik, özgürlük, hakça paylaşım, insanca yaşam, herkese eşit eğitim ve sağlık hizmeti gibi kavramlardan geçmemişse zaten, ne bileyim, sıradanlığın bayağılık anlamıyla sıradansınızdır.
Büyüdüm, büyüdükçe hepimiz gibi kirlendim, dünyanın adaletsiz bir yer olduğunu, insanın acımasızlığının sınır tanımadığını gördüm.
61 yazı ortalarında Küba'nın resminde bulur "mutluluğun resmini" Nazım. Dostu Abidin Dino'dan ister bu resmi yapmasını.
Fidel bağlılık demektir ve sosyalizme olan inancını yitirmemiştir Fidel.
Nicola Tesla Amerika'ya göçtüğünde 8 dil bilmektedir. Bugün internet dahil elektrik ile çalışan birçok aletin ve bizzat elektriğin ustasıdır. 40 km uzakta kablosuz elektrik ile ampul yakmayı başarmış, elinde tuttuğu yanan ampül ile fotoğraf çektirmiştir. Einstein'a göre en zeki insandır.
Onunla Niagara Şelalesi'nin önünde Amerika tarafında tanıştım ben. En büyük hayali bu inanılmaz kaynağı elektriğe çevirmekmiş ve başarmış da zaten. Çocukken kitaplarını okuduğu Mark Twain ile tanışmış, ki okuduğum en zeki yazardır. Huck Finn, Olivier Twist adamımdır.
Bu ay bir gazete bayisine gidin, - markette olur- Populer Siciense Türkiye dergisi alıp, Küba'nın sağlık konusunda nasıl dünyanın en iyisi olduğunu ve "her dahilik biraz deliliktir"'in hikayesi Nicola Tesla'nın hikayesini okuyun.
"Elinde keser olan bir adam bütün sorunları çivi olarak görür" der Mark Twain.
Belki bu söze gönderme Pink Floyd'un the Wall için çekilen filmde bir çekiç kafa ordusu olan bir sahne vardır. Savaş isteyenler bu keser kafalılardır, insanlar çivi.
Geç oldu Tesla ile tanışmam, bir gençlik aşkı olmasa da severim kendisini.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder